Countdown tot sluiting

27Dagen 12Uren 13Minuten 01Seconden

Wij proberen met deze V&A zoveel mogelijk antwoord op veel gestelde vragen te geven.

 

Hoe zit het met mijn bestelde en uitgeleverde licenties?

Deze zijn in uw bezit en blijven geldig. Dit staat los van Dataplus. Wij fungeren enkel als tussenpersoon en u heeft een licentie met een fabrikant.

Hoe zit het met mijn uitgeleverde onderhoud of huur licenties?

Ook het uitgeleverde onderhoud op een licentie is gesloten tussen u en de software fabrikant. Deze blijft gewoon geldig tot de einddatum. Een huur licentie blijft ook geldig tot eind datum.

Waar zie ik tot wanneer het onderhoud nog loopt?

Vaak staat dat op onze factuur vermeld voor non microsoft producten. Ook vaak op onze uitlevering of op het portaal van de fabrikant. Voor Microsoft producten ziet u dat terug op het betreffende Microsoft portaal.

Wat te doen bij een aflopend onderhoud of (huur)licentie?

Deze kunt u eenvoudig verlengen via een andere partner. Wij verwijzen u door naar google om daar een ander te zoeken. Overigens kunnen de meeste LSP (zie onderstaande lijst) alle onderhoud en aflopende licenties wel voor u overnemen. Maar er zijn uiteraard ook andere niet LSP partijen die het kunnen.

Ik heb een Microsoft LSP overeenkomst en Dataplus is mijn gekozen partner. Wat nu?

Allereerst moeten en willen wij benadrukken dat het een overeenkomst is tussen u als eindklant en Microsoft. Dataplus is hierin altijd uw adviserende en uitvoerende partner geweest. Uw overeenkomst blijft dus gewoon geldig en gemaakt afspraken blijven bestaan tot de eind datum van de overeenkomst. Microsoft heeft echter uiteraard meerdere partners. Het betreft dan een LSP partner voor een Enterprise, Enterprise Subscription, Server en Cloud en MPSA (Select, Plus) overeenkomst. Deze zijn om te zetten naar een andere LSP door middel van een Change of Channel Partner (COCP). Hier gaat normaal gesproken meer dan 90 dagen overheen. Echter dit kan ook meteen worden omgezet naar een andere LSP indien Dataplus mee tekent. Wij zullen hier aan meewerken uiteraard. De betreffende nieuwe partij dient de contracten met u op te stellen. Wij benadrukken hierin dat wij u niet kunnen aangeven welke partij de beste is in deze. Voor meer informatie kunt u uiteraard altijd contact opnemen met uw Dataplus accountmanager.

Welke partijen zijn officieel Microsoft LSP? (op alfabetische volgorde)

Bechtle A.G. – https://www.bechtle.com/nl

Crayon B.V. – https://www.crayon.com/nl-nl/

Dell – https://www.dell.nl/

Fujitsu – https://www.fujitsu.com/nl/

Insight Enterprise – https://nl.insight.com/

KPN – https://www.kpn.com/zakelijk.htm

SoftwareOne – https://www.softwareone.com/nl-nl/

Ik heb een andere Microsoft overeenkomst (CSP, Open) en Dataplus is mijn gekozen partner. Wat nu?

Deze kunnen eenvoudig worden omgezet naar een andere partij.  Zie voor een blog over CSP partners https://pulse.microsoft.com/nl-nl/business-leadership-nl-nl/na/csp-indirect-multi-tier-en-direct-partners/

Doe dit wel tijdig en zeker voor 1 september 2020 anders is er een kans dat uw CSP diensten down gaan. Als extra optie adviseren wij u uw CSP abonnementen met 1 jaar te verlengen. Dat geeft u voldoende tijd om over te stappen naar een andere partner en geeft u geen risico op een eventuele downtime. Onze binnendienst helpt u graag verder.

Kan ik nog advies krijgen bij Dataplus?

Ja dat kan. Alles wat te maken heeft met de omzetting naar een andere partner zullen wij verder gratis met u doornemen. Andere zaken zoals echte berekeningen en licentie adviezen zullen alleen nog betaald gedaan worden. Als uitzondering dan de klanten waar andere afspraken mee gelden.

Kan ik facturen opvragen of andere overzichten?

Alle afgehandelde facturen zijn verstuurd en kunnen wij niet nogmaals gaan sturen. Dit zou maanden in beslag gaan nemen. Overzichten zijn op te vragen bij de meeste fabrikanten via de licentie portaal. Ook hier geld dat wij dit onmogelijk voor alle klanten kunnen doen.

Kan ik nog bestellen bij Dataplus?

Ja dat kan tot 1 september 2020. Wij zullen al uw licenties nog gewoon kunnen leveren en al uw onderhoud nog tijdig kunnen verlengen (mits de verlenging niet pas 6 maanden later plaats vindt). Sterker nog we adviseren ook om onderhoud tijdig te verlengen immers dat geeft u tijd genoeg om een andere partner te zoeken. Echter na 1-9-2020 zullen wij geen orders meer accepteren. Alle backorders zullen nog wel worden uitgeleverd.

Is het veilig om nog tot 1 september 2020 bij Dataplus te bestellen?

Ja, Dataplus is financieel gezond echter heeft besloten zelf te gaan stoppen met de reeds aangegeven redenen. Wij zullen alles netjes afronden en onze verantwoordelijkheden nemen. Onze medewerkers zullen per 1 september 2020 niet meer aanwezig zijn echter wel de directie van Dataplus om evt. vragen te beantwoorden. Wanneer alles financieel is afgehandeld (facturen betaald, backorders uitgeleverd e.d.) zal ook de directie verder stoppen.

Staat uw vraag hier niet bij of heeft u andere vragen neem contact met ons op. Die dit het liefst per e-mail via binnendienst@dataplus.nl of als u toch liever wenst te bellen via 040-2215115 of het directe nummer van uw contact persoon.